המערב החופשי מאמין בליברליזם, שהוא ערך שדוגל בחופש האדם, להיות, לחשוב, ולהאמין במה שהוא רוצה. על לכתוב ולפרסם יש כבר הגבלות מסויימות, אבל במסגרת החוק, האדם חופשי למדי, ואין אפלייה רשמית. דת בכלל, ואיסלאם במיוחד, יוצאים נגד החופש של האדם בבחירת אמונתו. איסלאם עסק בכפיית אמונה באיומים למוות, ונלחם בכופרים, שלא חולקים את אמונתם. כפיית אמונה, היא הכתבה, והכתבה הינה דיקטטורה, ולכן, זהו בעצם המאבק בין הדמוקרטיה לדיקטטורה בעולם. אלו שתי גישות מנוגדות למדי, כשהדמוקרטיה מציבה את האדם במרכז, בזמן שהוא בן חירות ורשאי לחשוב בכל צורה שרוצה, והדיקטטורה מראש אומרת שהאדם טועה ויש תורה נתונה שהיא אמת שהוא חייב לקבל ברצון או בכוח. הדיקטטורה, משפילה את האדם, ורואה בו טיפש, שלא צריך לחשוב אלא להוות זכרון, שמפנים את התורה הנתונה בלבד, ולא הוגה את דעתו. כיוון שהחברה האנושית היא תמיד כוללת מנגונים של שליטה של מעטים על רבים, מידה ידועה של דיקטטורה קיימת בכל צורת משטר. אזרח לא יכול להיתווכח עם חוק, גבולות מדינה או ערכים בסיסיים, שעליהם היא בנוייה, והאמונה בדברים האלה, מוכתבת בדרך הדיקטטורית הרגילה. אבל, הדמוקרטיה משאירה לאדם את החופש לפעול כרצונו בהרבה מאד תחומים בחיים, והכי חשוב, לא כופה עליו אמונה מסויימת בעולם הדמיון (כמו דת למשל). המערב הדמוקרטי והנאור, נאבק בתרבות פרימיטיבית ודקטטורית, שמסרבת לדרך ההגיון המערבית ובעזרת רבבות מאמינים, מפריעים למערב להנהיג את הסדר העולמי שהם רוצים. מתרחש מאבק, כשמדינת ישראל, נמצאת במרכזו, אבל בעמדה קצת יותר מתונה, בגלל הקשר ההיסטורי שלה לדת. מהו אותו הסדר העולמי, שנאבק באיסלאם? זהו סדר עולמי חילוני תחרותי, שמבוסס פרסום, שנותן מעמד מועדף על הישגים למען האנושות. אנשי המדע והטכנולוגיה במיוחד, אבל גם קולנוע, ספרות ומוזיקה, מקבלים קרדיט על עזרה לאנושות, והם עמוד התווך של הסדר העולמי הזה. לבסוף, נבנית היררכיה בין כולם לכולם, עד רמת מדינה, וכך נוצר סדר עולמי עריץ במקצת, אבל במסגרתו, לכל אחד יש קיום. הבסיס הוא שהסדר העולמי הזה הוא שהוא לא מאמין בשיוויון, אלא בהבדל בין בני אדם, בכסף או הישגים רוחניים. התרומה של ארצות האיסלאם לתרבות העולם היא יחסית קטנה, וכך, המעמד שלהם נמוך. בדיוק נגד המעמד הנמוך הזה, שהם קיבלו, הם מנסים להיאבק בעזרת התרבות שלהם, שהיא הדת. לפי מה שהם חושבים, כולם שווים, ורק אלוהים נמצא מעל כולם. זה סדר עולמי נכון לכאורה, אבל זה מתרחש בתנאי, שכולם מאמינים באותה הדת. לכן, המרה, שנוגדת את החופש של האדם, הוא השלב הראשון בהגשמת הצדק הזה.